آخرین اخبار
کد مطلب: 124361
پيام رهبر انقلاب در پي حوادث دردناک شهادت زائران و تصادف قطار
دغدغه حل ريشه‌اي حوادث دردناک شهادت زائران و تصادف قطار بايد اولويت مسؤولان باشد
تاریخ انتشار : 1395/09/07 08:32:24
نمایش : 2882
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي حوادث تلخ و دردناک شهادت دهها نفر از زائران حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام در عراق و همچنين جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مسافران و زائران حضرت امام رضا عليه‌السلام، در پيامي براي درگذشتگان طلب مغفرت و براي شفاي آسيب‌ديدگان دعا کردند.
به گزارش سلام لردگان؛  به نقل از  راه دانا؛ حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي حوادث تلخ و دردناک شهادت دهها نفر از زائران حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام در عراق و همچنين جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مسافران و زائران حضرت امام رضا عليه‌السلام، در پيامي ضمن طلب رحمت و مغفرت الهي براي درگذشتگان و دعا براي شفاي آسيب‌ديدگان، تأکيد کردند: مسئولان از اين حوادث دردناک به آساني عبور نکنند و دغدغه‌ي حلّ ريشه‌ئي اين مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولويت‌هاي خود قرار دهند.

متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

حادثه‌ي تلخ و اندوهبار شهادت دهها نفر از زوّار ايراني و غير ايراني حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام در عراق و نيز حادثه‌ي دردناک تصادف قطار که به جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مسافران و زوّار حضرت ابي‌الحسن‌الرضا عليه‌السلام انجاميد، اينجانب را همچون ديگر هم‌ميهنان و خانواده‌هاي عزادار، مصيبت‌زده کرد.
در حادثه‌ي اول، گروههاي جنايتکار و شقاوت‌بار تکفيري که راه‌پيمائي عظيم اربعين و امنيت بي‌نظير زائران حسيني، چشم آنان را کور و توطئه‌هاي خباثت‌آلود آنان را خنثي کرده است، به انتقام بزدلانه و فجيع دست زدند و بار ديگر چهره‌ي خبيث و مَنيّت پليد خود را به همه نشان دادند. از مناطق ديگر جهان همچون نيجريه و پاکستان و افغانستان نيز خبرهاي تلخ و تکان‌دهنده از جنايات هم‌مسلکان آنها مي‌رسد و خطر جريان تکفيري و دولت‌هاي حامي آنان را بار ديگر به همه‌ي مسلمانان و دلسوزان گوشزد مي‌کند.
در حادثه‌ي دوم نيز قصور يا تقصير و بي‌تدبيري دست‌اندرکاران خانواده‌هائي را داغدار کرد و موجب جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مردم عزيزمان شد.
اينجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهي براي درگذشتگان و دعا براي شفاي آسيب‌ديدگان و عرض تسليت به خانواده‌هاي آنان، از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلي و خارجي مي‌خواهم که از اين حوادث دردناک به آساني عبور نکنند و دغدغه‌ي حلّ ريشه‌ئي اين مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولويت‌هاي خود قرار دهند و اکنون نيز همه‌ي تلاش خود را براي علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.

سيّد علي خامنه‌اي
۶ آذر ۱۳۹۵

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس